четверг, 19 сентября 2013 г.

''AGATE'' CENTER FOR WOMEN WITH SPECIAL NEEDS NGO



ԼԻԴԵՐ 
ՀԱՇՄԱՆԴԱՄՈՒԹՅՈՒՆ ՈՒՆԵՑՈՂ ԿԱՆԱՅՔ 


Ծրագրի նկարագրությունը

Ըստ  2012 թվականի  վիճակագրական տվյալների, ներկայումս Հայաստանում պաշտոնապես  գրանցված են 84981 հաշմանդամություն ունեցող  կանայք և աղջիկներ: Üրանք ենթարկվում են երկակի խտրականության` նրանց սեռի և հաշմանդամության պատճառով: Շատ հաճախ հաշմանդամություն ունեցող կանայք և աղջիկները ենթարկվում են խտրականության` հասարակության նախապաշարմունքների և, ինչու չէ, նաև կնոջ դերի վերաբերյալ կարծրատիպերի պատճառովՆերկայումս հաշմանդամություն ունեցող կանայք  ներգրավված  չեն համայնքում տեղի ունեցող իրադարձություններին և որոշումներ կայացնելու  գործընթացներում: Այս ամենը վերլուծելով և ուսումնասիրելով` <<Ագաթ>> կենտրոնը նախաձեռնեց <<Լիդեր հաշմանդամություն ունեցող կանայք>> ծրագիրը, որը ֆինանսավորում է Հայաստանում ԱՄՆ դեսպանատան Ժողովրդավարական Հանձնաժողովի կողմից:

Ծրագրի նպատակը

Ծրագրի նպատակն է խրախուսել հաշմանդամություն ունեցող կանանց և աղջիկների մասնակցությունը համայնքային որոշումների կայացման գործընթացներին    Շիրակի մարզի 5 տարածարջաններում (Արթիկ, Անի, Աշոցք, Ամասիա, Ախուրյան):


Ծրագրի խնդիրները

  • Զարգացնել հաշմանդամություն ունեցող  երիտասարդ կանանց և աղջիկների կարողությունները՝ օգտվելու համայնքային որոշումներ ընդունելու գործընթացում իրենց մասնակցության իրավունքից Շիրակի Մարզի գյուղական համայնքներում:
  • Փոխել պետական իշխանությունների և տեղական ինքնակառավարման մարմինների վերաբերմունքը  հաշմանդամություն ունեցող երիտասարդ կանանց նկատմամբ, և խրախուսել  նրանց՝ ներգրավելու հաշմանդամություն ունեցող մարդկանց  իրենց քննարկումներին` ռազմավարական պլանավորման, մոնիտորինգի և հետազոտությունների    գործընթացներում:
  • Ինտերակտիվ բլոգի ստեղծում, որը կլուսաբանի հաշմանդամություն ունեցող երիտասարդ կանանց մասնակցությունը Շիրակի մարզում համայնքային որոշումների կայացման գործընթացում:
  • Ֆիլմի նկարահանում՝ համայնքային որոշումների կայացման  գործընթացում հաշմանդամություն ունեցող կանանց մասնակցության հաջողված պատմություններով:


 Ծրագրի արդյունքում ՝

         Բարձրացավ Շիրակի Մարզի 5 տարածաշրջանների և Գյումրի քաղաքի  տեղական իշխանությունների իրազեկությունը ՄԱԿ-ի  <<Ðաշմանդամություն ունեցող մարդկանց իրավունքների մասին կոնվենցիայի>>, ՀՀ գենդերային հավասարության ազգային քաղաքականության վերաբերյալ, և նրանք պատրաստակամություն են հայտնել ներգրավել հաշմանդամություն  ունեցող երիտասարդ  կանանց համայնքային որոշումներ կայացնելու գործընթացին, քանի որ վերջիններս  ավելի լավ կարող են ներկայացնել իրենց կարիքներն ու խնդիրները:     Շիրակի Մարզի  5 տարածաշրջանների հաշմանդամություն ունեցող  երիտասարդ կանայք ձեռք  են բերել գիտելիքներ՝  տեղական և միջազգային օրենքների և քաղաքականության, իրենց իրավունքների վերաբերյալ:  

       Շիրակի Մարզի  հաշմանդամություն ունեցող 20 կանայք ձեռք են բերել համակարգչային հմտություններ, ինչպես նաև այլ գիտելիքներ ու կարողություններ, որոնցով կարող են պաշտպանել  իրենց շահերն ու իրավունքները:  Հաշմանդամություն ունեցող կանայք իրենց համայնքներում  դարձել են վառ օրինակներ, ովքեր կարող են բարձրացնել համայնքի հաշմանդամություն ունեցող այլ կանանց խնդիրները, ներկայացնել դրանք որոշումների կայացման գործընթացում:         Մասնակցությունը համայնքի որոշումների կայացման գործընթացին  օգնում է  բարելավել հաշմանդամություն ունեցող կանանց կենսական պայմանները և կարգավիճակը: Նրանք կարողանում են ներազդել տեղական իշխանությունների և քաղաքացիական հասարակության վրա: Հաշմանդամություն ունեցող կանանց խնդիրներն ու իրավունքները կներկայացվեն և կներգրավվեն  համայնքային պլանավորման գործընթացում:

         Կազմվել է  Շիրակի մարզի հաշմանդամություն ունեցող կանանց ամբողջական տվյալների բազաՏեղական իշխանությունների և <<Ագաթ>> հկ-ի միջև ստորագրվել են համագործակցության պայմանագրեր, ըստ որի ծրագրի մասնակից հաշմանդամություն ունեցող կանայք կարող են մասնակցել տեղական ինքնակառավարման մարմինների ժողովներիՍտեղծվել է ինտերակտիվ բլոգ: Նկարահանվել է ծրագրի մասին պատմող ֆիլմ, որը անգամ ցուցադրվելու է <<Ցայգ>>  հեռուստաընկերությամբ: Այն կնպաստի  հաշմանդամություն ունեցող կանանց մասին հասարակության կարծրատիպերի վերացմանը և վերաբերմունքի փոփոխությանը:


Մանուշակ Ներսիսյան 
02.03.1970
    գ. Գոգհովիտ      
   Սովորել եմ տեղի 8-ամյա դպրոցում: Ունենալով տեղաշարժման խնդիր, ապրելով քաղաքից հեռու՝ հնարավորություն չեմ ունեցել ուսումս շարունակել և զբաղվել եմ ինքնակրթությամբ:
Ընդգրկվելով  
<<Ագաթ>> հկ  -ի այս հիանալի ծրագրում՝ իրազեկվեցի իմ իրավունքների մասին, գտա խնդիրների լուծման մեթոդներ ու իրական ճանապարհներ,   ձեռք բերեցի  հմտություններ և գիտելիքներ տարբեր բնագավառներից:   Ինձ տրամադրվեց հարմարավետ միջոցներ՝ գյուղից քաղաք և հակառակը ուղևորվելու: Ծրագրի միջոցով ես դուրս եկա տանից , կապվեցի  մարզկենտրոնի հետ: 
<<Ագաթ>>կենտրոնը գյուղի սոցիալապես անապահով և հաշմանդամություն ունեցող երեխաների համար կազմակերպեց ճանաչողական էքսկուրսիա դեպի Ծիծեռնակաբերդ և Երևանի կենդանաբանական այգի: Ինձ հնարավորություն տրվեց  իրացնել իմ ստացած  գիտելիքները և որպես լիդեր հանդես գալ իմ համայնքում, ինչն էլ ամրապնդեց իմ հեղինակությունը գյուղում: Հիմա ես ուզում եմ նախաձեռնել ու իրականացնել ծրագրեր՝ ուղղված իմ համայնքի  զարգացմանը:


Հայարփի  Սահակյան
12.10.1979

գ. Շիրակավան
   Ծնվել եմ  Կոտայքի մարզի Չարենցավան քաղաքում: Ամուսնացած եմ, ունեմ 2 երեխա: Ամուսնանալուց հետո  տեղափոխվել եմ Շիրակավան: <<Ագաթ>> հկ  այցելել եմ 2012 թ.-ի դեկտեմբեր  ամսից, որն էլ վճռորոշ  դեր է ունեցել իմ   հետագա հաճախումների համար:  <<Լիդեր  հաշմանդամություն ունեցող կանայք>> ծրագի շրջանակներում ձեռք եմ բերել  համակարգչային հմտություններ, ստացել եմ բավարար գիտելիքներ՝ առաջնորդության, գենդերային հավասարության, հաշմանդամություն ունեցող մարդկանց իրավունքների վերաբերյալ:  Ծրագրի շնորհիվ հանդիպումներ ենք ունեցել  համայնքապետերի և ավագանու անդամների հետ,  կարողացել ենք բարձրացել ոչ միայն հաշմանդամության հիմնախնդիրներին,  այլ նաև համայնքին վերաբերող  հարցեր: Հարկ է նշել, որ այս բոլոր հանդիպումները խթան են հանդիսացել՝ բարձրացնելու հաշմանդամություն ունեցող կանանց ինքնագնահատականը, և նպաստել են ձերբազատվել կաշկանդվածության կաղապարներից:  <<Ագաթ>>-ը ինձ  համար դարձել է  հարազատ  օջախ:

Սվետլանա Մանուկյան
17.06.1989
գ. Ջրառատ
   Ավարտել եմ Ջրառատ գյուղի  միջնակարգ դպրոցը: <<Լիդեր  հաշմանդամություն ունեցող կանայք>> ծրագրի շնորհիվ ես մասնակիցը եղա բազմաթիվ հասարակական և քաղաքական հանդիպումների ու քննարկումների: Ծրագրը ինձ տվեց լիարժեք  գիտելիքներ առաջնորդության վերաբերյալ, ինչպես նաև ծրագրեր կազմելու հմտություններ, ավելի իրազեկ դարձա այն իրադարձություններին, որի լուռ վկան եմ եղել տարներ շարունակ:  Դասընթացների շնորհիվ ես տեղեկացա ավագանու նիստերի և գործունեության մասին, ստացա ինձ հուզող հարցերի պատասխանները: Հատուկ շնորհակալություն   <<Ագաթ>>  կենտրոնին այն գիտելիքների համար, որոնց շնորհիվ ես դարձել եմ ավելի ինքնավստահ և ակտիվ:


Ժենյա Մարտիրոսյան

12.02.1991
   գ. Սարագյուղ 
   Ծրագրի շրջանակներում կազմակերպված յուրաքանչյուր դասընթաց ունեցավ դրական ազդեցություն իմ մտածելակերպի և կենսակերպի վրա: Ես դարձա ավելի ինքնավստահ և համարձակ, կարողանում եմ արտահայտել իմ մտքերը  և հաղորդակցվել առանց վախենալու,  ինձ ճիշտ  դրսևորել տարբեր իրավիճակներում: Իմ կարծիքով յուրաքանչուր ոք պետք է հնարավորություն ունենա մասնակիցը լինելու նմանատիպ դասընթացների:<<Ագաթ>> հկ-ի հովանավորությամբ ես նաև  կազմակերպել եմ Էքսկուրսիա Սարագյուղ  համայնքի անապահով ընտանիքի երեխաների համար՝ դեպի Ծիծեռնակաբերդ և Երևանի կենդանաբանական այգի,  ինչի շնորհիվ կարողացել եմ ցուցաբերել իմ կազմակերպչական ընդունակությունները  և որպես լիդեր հանդես գալ իմ համայնքում: <<Ագաթ>>  կենտրոնի նախագահ Կարինե Գրիգորյանի  շնորհիվ  եղել եմ նաև Լեհաստանում և մասնակցել եմ երիտասարդական  փոխանակման ծրագրի:

Անահիտ Յարազյան 
29.01.1972
գ. Շիրակավան
  33 տարեկանում հաշմադամություն ձեռք բերեցի: Երբ առաջին անգամ եկա  <<Ագաթ>>, ինձ և իմ հետ հաճախող  այլ անձանց ընդունեցին շատ բարեհամբյուր,  զգացի ջերմություն և հոգատարություն: Ագաթ-ում ունենք շատ լավ թիմ:
Մասնակցել եմ  
<<Լիդեր  հաշմանդամություն ունեցող կանայք>>  ծրագի շրջանակներում կազմակերպված դասընթացներին , ինչի շնորհիվ ես զգացի , որ հաշմանդամությունը չի սահմանափակում իմ կարողությունները, և ես կարող եմ իմ ուժերը փորձել տարբեր բնագավառներում: Հիմա ես փորձում եմ սովորածիս հիման վրա ծրագրեր կազմելգտնել դոնոր կազմակերպություններ, որոնց միջոցով կկարողանամ օգնել իմ համայնքին և ներդրում ունենալ դրա բարելավմանը: Ծրագրի շնորհիվ կազմակերպվեց հանդիպում գյուղապետի և ավագանու անդամների հետ, և տեսնելով  իմ ջանասիրությունը և ստացածս գիտելիքները, , գյուղապետը պատրաստակամություն  հայտնեց աջակցել և համագործակցել իմ ապագա ծրագրերի իրականացման գործընթացին:  <<Ագաթ>> կենտրոնը ինձ նաև հնարավորություն տվեց կազմակերպել և իրականացնել էքսկուսիա   մեր գյուղի անապահով և հաշմանդամություն ունեցող երեխաների համար: Այս ծրագրից ես շատ դասեր քաղեցի և հուսով եմ, որ  ծրագրի ավարտից հետո էլ իմ երազը չի դադարի: Իմ անելիքների , ծրագրերի մասին Ագաթի աշխատակիցների հետ կիսվելով , խորհրդակցելով , կարծիքներ փոխանակելով՝ ես կփորձեմ ապրել այնպես,  որ երբեք չափսոսամ ապրածիս և արածիս համար….


Միրզոյան Տոկսին
29.04.1994
գ. Լուսաղբյուր
 2012թ-ի մարտ ամսից  մասնակցել եմ  <<Լիդեր  հաշմանդամություն  ունեցող կանայք>>  ծրագրի շրջանակներում կազմակերպված դասընթացներին, որի արդյունքոմ ձեռք բերեցի նոր գիտելիքներ և հմտություններ՝  ինչպես կազմել ծրագրեր, աշխատանքային CV- ներ  և այլն: Այս դասընթացների շնորհիվ ես իմացա, որ իրավունք ունեմ մասնակցել, և արդեն  մասնակցում եմ ավագանու նիստերին, որտեղ բարձրաձայնում եմ իմ համայնքում գոյություն ունեցող խնդիրները:




Քրիստինե Գրիգորյան 
19.06.1993թ
 ք. Գյումրի
Ծնվել եմ Վրաստանի Հանրապետության Ռուսթավի  քաղաքում, հիմա ընտանիքիս հետ բնակվում եմ Գյումրի քաղաքում: 2012 թ. ապրիլից  դարձել  եմ  <<Ագաթ>> հկ-ի անդամ: Այստեղ ծանոթացել եմ բազմաթիվ  բարի և հաճելի մարդկանց հետ: Այս կազմակերպության շնորհիվ ես ձեռք բերեցի նոր ու հետաքրքիր ընկերներ: Ծրագրի շնորհիվ հանդիպել եմ տարբեր ոլորտներում աշխատող փորձառու մասնագետների:  Բոլոր հանդիպում –քննարկումներն էլ շատ արդյունավետ էին, սակայն ինձ համար առավել հետաքրքիր և ուշագրավ էին  քաղաքականության և իրավունքների վերաբերյալ դասընթացները, որոնց շնորհիվ որպես ՀՀ քաղաքացի ես տեղեկացա, թե ինչ իրավունքներ և պարտականություններ ունեմ, և ինչպես կարող եմ օգտվել դրանցից:

Ստելլա Դրնոյան
02.02.1990
 ք. Գյումրի
  Մասնագիտությամբ բուժքույր եմ: <<Ագաթ>> կենտրոն հաճախել եմ 2009 թվականից, մասնակցել եմ տարբեր դասընթացների ու ծրագրերի, այդ թվում նաև  <<Լիդեր  հաշմանդամություն ունեցող կանայք>>  ծրագին:  Ծրագրի շնորհիվ ես տեղեկացա, թե ինչպես կարող եմ փնտրել աշխատանք, ինչպես ներկայանալ գործատուին, ինչպես ճիշտ գնահատեմ և ներկայացնեմ իմ ընդունակությունները:  <<Ագաթ>>-ի  շնորհիվ ես կարողացա մարդկանց հետ լիարժեք շփվել:  Ես ցանկանում եմ, որ նմանատիպ դասընթացները շարունակական լինեն, և ավելի  շատ կանայք և աղջիկներ  հնարավորություն ունենան մասնակցել դրանց,  քանզի իրապես կա նմանատիպ աշխատանքնրի կարիք: 


Սարգսյան Դիաննա

02.27.1985
գ. Ոսկեհասկ

  Մասնագիտությամբ աշխարհագրագետ եմ: 2013 թվականի հունվար ամսից հաճախում եմ <<Ագաթ>> կենտրոն: Ծրագրի ընթացում  մասնակցել  եմ դասընթացների, որոնց շնորհիվ  գիտելիքներ եմ ձեռք բերել, որոնց շնորհիվ կարող եմ  ճիշտ ներկայանալ  գործատուին, աշխատանք գտնել, ռեզյումե կազմել, ծրագրեր նախաձեռնել ու շահել: Ինձ համար համար նաև շատ կարևոր էին համակարգչային դասընթացները, որոնց միջոցով ես կքայլեմ ժամանակակից տեխնոլոգիաներին համընթաց, ինչը մեր դարաշրջանի մի մասն  է կազմում:




Սարգսյան Արմինե
03.05.1977
ք. Գյումրի

 Մասնագիտությամբ բուժքուjր եմ: Ծանոթանալով  
<<Ագաթ>>  հատուկ կարիքներով կանանց կենտրոնի գործունեությանը , շփվելով աշխատակիցների հետ մեծ ջերմություն եմ ստացել, ինձ առաջին իսկ օրից հարազատ ու ազատ  եմ զգացել: Մսնակցելով տարբեր սեմինարների և դասընթացների նորանոր տպավորություններ ու գիտելիքներ եմ ստացել: Ես ինքս շատ գոհ եմ , քանի որ  ունեցել այսպիսի հնարավորություն գնահատելու իմ արժանիքները , գիտելիքները և հմտությունները , և դրանք օգտագործել  կյանքում:

Комментариев нет:

Отправить комментарий